8 jaar later - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Wilco Hoogeveen - WaarBenJij.nu 8 jaar later - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Wilco Hoogeveen - WaarBenJij.nu

8 jaar later

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg Wilco

26 Juli 2022 | Nederland, Aalsmeer

En dan kom je erachter dat je 8 jaar lang niks gepost hebt hier. Om de simpele reden dat er geen 'grote reizen' hebben plaatsgevonden in die tijd, alleen wat korte vakanties in minder blogwaardige landen. Maar nu staat er weer een verre reis buiten Wilco's comfortzone op de planning: Cuba! Zo goed als geen internet, zo goed als geen Engels en zo goed als ondrinkbaar kraanwater: klinkt nu alweer als een doorslaand succes!

Cuba spreekt tot de verbeelding, met de mooie Amerikaanse auto's uit de jaren '50, de gekleurde huisjes, salsa en tropische sferen: kom maar op! Waarom ook niet? Ik heb tenslotte 2 jaar lang geen geld verdiend door Corona, dus waarom zou ik mezelf daar niet voor belonen met een dure vakantie.... [e-1f914]? Ik ga 2 weken lang met 17 onbekende single leeftijdsgenoten (5 andere mannen en 12 vrouwen, goede deal zou ik zeggen) rondreizen door Cuba met Shoestring. Ik bedacht me veel te laat dat ik met de 9 woorden Spaans die ik ken misschien een beetje hulpeloos ga zijn in een land vol haat aan het Engels (naja, vooral Amerikaans to be fair). Maar we gaan het zien. Met nog 2,5 week te gaan ga ik mijn Spaans ook niet meer opkrikken vrees ik.

Daarnaast is er dus blijkbaar bijna geen internet in/op Cuba (is een eiland dus 'op' geloof ik heh?). Gelukkig spendeer ik niet 99% van de tijd dat ik wakker ben op mijn laptop op iPhone, dus dat gaat helemaal goedkomen... En ik weet niet of ik snurk, maar ik moet dus ook 2 weken met een vreemde man een kamer delen (nee, het is niet ZO'N soort reis, maar een kamer delen scheelde me toch weer € 350,- [e-1f913]). Dus voor hem mag ik hopen van niet. Trouwens, andersom mag ik het ook hopen. Ik weet ook helemaal niet hoe je in het Spaans snurkt. Nee mijn kamergenoot is Nederlands, dus dat was een vrij slechte grap. Ik stop al.

Misschien kom ik wel niet aan bloggen toe, of heb ik onvoldoende internet om het te plaatsen, of verlies ik mijn telefoon op dag 1, maar wie het leuk vindt kan mij hier dus mogelijk misschien eventueel wellicht volgen :-) Vamos!! (ja dat is 1 van die 9 woorden, BAM!).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Ik wil graag meer van onze aardbol zien voor dat niet meer gaat. Niks nieuws wat dat betreft, dat willen de meeste mensen. Maar dit blog is een mooie uitlaatklep voor mijn ervaringen in mijn lange lijst verre reizen (naja, in de toekomst dus heh. Alle begin is moeilijk) en een mooie manier om de mensen thuis op de hoogte te houden. Mam, ik leef nog! Enjoy!

Actief sinds 13 Nov. 2014
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 6168

Voorgaande reizen:

07 Februari 2023 - 24 Februari 2023

Eilandhoppen op de Filipijnen

14 Augustus 2022 - 26 Augustus 2022

In of op Cuba?

28 November 2014 - 24 December 2014

Koffie in Kenia

Landen bezocht: